Kodowanie super sprawa, to nauka i zabawa - INNOWACJA

Cele ogólne projektu:

  • Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności.
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań.
  • Poznanie zasad pracy z robotem Ozobot.
  • Kształtowanie umiejętności kodowania informacji przy pomocy sekwencji barw.
  • Przygotowanie dzieci do sprawnego wykorzystywania umiejętności kodowania i programowania w rozwiązywaniu problemów.
  • Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii.

 

Cele szczegółowe projektu:

  • Poznanie prostych programów i aplikacji do kodowania i programowania, m.in. OzoBlockly.pl, Edu-sense.com - Wirtualna mata do kodowania, czytnik kodów QR i AR, Pic Collage, programy do robienia prezentacji i filmów.  Wykorzystanie tych programów jako darmowego narzędzia do edytowania grafiki, tworzenia animacji i prezentacji.
  • Nauka programowania poprzez zabawę.
  • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania w sieci (Internet).
  • Wdrażanie dzieci do kreatywnego spędzania wolnego czasu przed komputerem.
  • Nabycie przez dzieci umiejętności kreatywnego i świadomego (bezpiecznego) wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
  • Zwiększenie zainteresowania programowaniem i twórczym korzystaniem z urządzeń cyfrowych.
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych, takie jak myślenie algorytmiczne czy planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego, analitycznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej.
  • Kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów.
  • Budowanie wiary we własne siły i poczucia własnej wartości, stworzenie dzieciom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji).
  • Planowanie kolejnych etapów, przestrzegania lub tworzenia zasad, powtarzalności procedur i kolejności.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Doskonalenie umiejętności skupienia się i koncentracji.